KLAS 1-6 VOORTGEZET ONDERWIJS

Klas 1-6 voortgezet onderwijs, ik zie ze geregeld, de jongeren in de 2e of 3e klas van het voortgezet onderwijs. Leren ging tot dusver eigenlijk heel makkelijk en opeens beginnen de resultaten tegen te vallen. Veelal weten deze jongeren niet hoe ze moeten leren en valt het hele proces op school stil. Wanhoop bij de jongeren en bij de ouders, de cijfers kelderen en ze hebben echt geen idee hoe ze het leren op moeten pakken. Toekomstdromen dreigen in diggelen te vallen en de sfeer thuis is om te snijden. Je ziet deze jongeren steeds meer wanhopen.

Wat ik dan hoor is dat ze een niveau afstromen maar vaak blijkt ook dat geen oplossing te zijn. De lesstof mag dan wel iets makkelijker zijn maar je moet jezelf nog steeds motiveren. De schooldruk kan blijven helemaal als je negatieve gedachten over jezelf en/of het leren hebt. Dit samen onderzoeken en bespreekbaar maken helpt!

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor klas 1-6 voortgezet onderwijs of wil je een afspraak inplannen? Bel dan of neem contact op middels het contactformulier.

Trainingen

Speciaal voor de onderbouw leerlingen van de middelbare school bied ik de Studielift cursus ‘Snel leren = leuk leren’ en ‘Snel leren = leuk leren VMBO’ aan.

En voor de bovenbouw leerlingen van de middelbare school bied ik de Studielift cursus ‘Actief leren leren’ aan. Deze training is ook heel geschikt voor MBO, HBO & WO studenten.

  • Brugklassers
  • Alle middelbare scholieren in het 1ste – laatste leerjaar van VMBO-tl t/m gymnasium.
  • Studenten MBO / HBO / WO

“Toen onze zoon bij jou startte met de training Snel leren = Leuk leren, stond hij 7,1 tekort. Op dit moment heeft hij dat teruggebracht naar 1,9 tekort. Waarvan het grootste tekort is voor Duits (1,3) maar dat laat hij volgend jaar vallen. Hij is helemaal blij dat het zo goed gaat nu. Wij hopen dat hij zo doorgaat en zijn positieve motivatie vol blijft houden.”

“Ik heb meer inzicht gekregen in de manier waarop ik slim kan leren, hierdoor haal ik betere cijfers en kost het me minder tijd. Als je eenmaal snel kan lezen, dan doe je dat automatisch en dat scheelt enorm veel tijd. Ik kan makkelijker de belangrijkste woorden halen uit de tekst en beter verbanden leggen. Ik weet waarom ik leer. Goed oefenen tussen de lessen door vond ik best lastig, maar ik ben blij dat ik heb doorgezet. Mijn cijfers zijn omhooggegaan.”