Huiswerkcoach

Kien Kids – huiswerkcoach Zwolle | Leren Leren. Vanaf het moment dat kinderen te maken krijgen met huiswerk en leren kunnen ze bij mij terecht. Samen gaan we zitten en onderzoeken we wat je kind nodig heeft om tot leren te komen en bij welke methode en/of training je kind het meeste gebaat is. Als huiswerkcoach heb ik al veel kinderen mogen begeleiden. De hulp die ik bied is geen standaard huiswerkbegeleiding. Ik geef je kind de middelen om zelfstandig te leren studeren en zich verantwoordelijk te voelen voor zijn of haar eigen leerproces. Dit komt het zelfvertrouwen en de sfeer in huis zeker ten goede. Fijn en handig ook met het oog op eventuele vervolgstudies.

Begrijpend lezen is de basis voor vrijwel alle schoolvakken. Vandaar dat ik voor die basis de begrijpend lezen training ‘Alle teksten de baas!’ aanbied.

Voor het leren automatiseren van de tafels maak ik ook gebruik van de Tafelmethode met Stoplichtkaartjes.

Huiswerk en leren

Huiswerk, de een maakt het redelijk soepel, weer anderen raffelen het af en voor sommigen is het openen van het boek of online leeromgeving al te veel gevraagd. En dan het leren voor een toets, ook daarin zijn de verschillen groot. Eindeloos blokken, netjes gepland, even kort doorlezen en klaar… of de avond voor de toets beginnen en stress als blijkt dat dat te laat was.

Leren is een complex proces en zeker in een periode waarin ook de puberteit start geeft dat extra uitdagingen. Vaardigheden als focus, motivatie, doorzettingsvermogen, werkhouding, concentratie, plannen, mindset en omgaan met emoties of teleurstellingen horen allemaal bij het proces van leren. Deze executieve vaardigheden die in het ontwikkelende puberbrein nog volop aangeleerd moeten worden. Het is dus super logisch dat je kind moet leren hoe het moet leren en daarmee help ik graag.

Bovenbouw

Vanaf de bovenbouw van de havo/vwo wordt er meer zelfstandigheid en inzicht van de leerlingen verwacht. De vakken binnen het gekozen profiel krijgen een verdieping en je moet de lesstof steeds beter beheersen. De toetsen bestaan voor een groot deel uit inzicht- en toepassingsvragen. Dit vraagt van de leerling een actieve leerhouding.

Begeleiding

Tijdens begeleiding door Kien Kids leert de leerling meer om vanuit eigen kwaliteiten en vaardigheden te gaan werken en leren. Dit geeft meer motivatie en uiteindelijk energie om actief en succesvol te leren. De leerling gaat leren reflecteren op zijn/haar eigen leerhouding en leergedrag. Ontdekt welke invloed motivatie en de mindset op de leerresultaten hebben. Ze leren zich focussen op waar ze wel invloed op hebben. En ontwikkelen zo een interne lotus of control. Vervolgens gaan ze met behulp van de voor iedere leerling ideale leermix een persoonlijk leerplan samenstellen.

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn of wil je een afspraak inplannen? Bel dan of neem contact op middels het contactformulier. Of kijk in de agenda wanneer er weer een training gepland staat.

Ervaringen

“Toen onze zoon bij jou startte met de training Snel leren = Leuk leren, stond hij 7,1 tekort. Op dit moment heeft hij dat teruggebracht naar 1,9 tekort. Waarvan het grootste tekort is voor Duits (1,3) maar dat laat hij volgend jaar vallen. Hij is helemaal blij dat het zo goed gaat nu. Wij hopen dat hij zo doorgaat en zijn positieve motivatie vol blijft houden.”

“Onze zoon heeft veel aan de training snel leren= leuk leren gehad. Hij liep een beetje vast op het VO, omdat hij nooit heeft leren leren op de basisschool. Zijn zelfvertrouwen is verbeterd en ook zijn motivatie. Hij heeft nu als doel om over te gaan naar havo 4! Daar gaat hij voor. Contact met Nienke was prettig, snel reactie op vragen. En extra begeleiding 1 op 1 toen het even nodig was.”

“De cursus Snel leren = leuk leren heeft mij echt geholpen. Ik heb nu meer tijd voor mezelf. Eerst was ik alleen maar met school bezig. Nu heb ik meer tijd voor mezelf en kan ik doen wat ik leuk vind, basketballen. Eerst had ik daar nooit tijd voor. Ik haal nog steeds goede cijfers en het plannen gaat nu echt super.” 

“Ik ben eigenlijk wel blij met deze toetsweek. Omdat ik op tijd ben begonnen en goed heb gepland, heb ik heel veel vrije tijd.”

“Ik heb veel aan de ‘Ik leer leren-training’ gehad. De oefening over motivatie vond ik het nuttigst. Ik motiveer mezelf nu meer om aan het werk te gaan. Tussendoor even met de hond knuffelen en dan weer verder. Concentratie was geen probleem voor mij maar starten lukt nu veel beter”

“Ik verwachte vooraf dat de training leuk zou zijn (dat was het ook). Ik denk dat het wel goed is gegaan, ik besteed nu veel meer tijd aan het plannen en mijn cijfers zijn beter. De oefening over faalangst met de cijferpuzzelstukjes op de grond, vond ik het nuttigst”

“Ik heb mezelf al veel meer leren kennen, veel meer inzicht in mezelf. Het gaat al veel beter! Ik ben blij dat ik gegaan ben. De oefening met de dieren en de cijferpuzzelstukjes op de grond vond ik het nuttigst. Ik heb beter leren plannen en andere manieren geleerd om te leren”

“In mijn pianolespraktijk heb ik bij een piano leerling duidelijk het positieve effect gemerkt van de Ik Leer Leren training die zij volgde bij Kien Kids. Ik zie meer toewijding en zelfvertrouwen, waarmee ze met meer vrolijkheid en lichtheid tevoorschijn komt als zelfstandige en sterke persoonlijkheid!”